2018 i korte trekk

Norsk Tipping i helt ny drakt, millionvinner nummer 10 000 og utmerkelser for arbeidet med ansvarlig spillvirksomhet og digital satsing var noen av høydepunktene i 2018.

10 000 millionvinnere!

22. desember var en merkedag i Norsk Tippings historie. I forbindelse med Supertrekningen, der hele 41 spillere ble Lotto-millionærer, rundet selskapet det magiske tallet på 10 000 millionvinnere.

Samarbeid på tvers av landegrensene

LEIA (Lotteries Entertainment Innovation Alliance) er et samarbeid mellom Norsk Tipping, Danske Spil, Veikkaus og La Française des Jeux. Målet er en felles operasjonell plattform for å skape nye tilbud til kundene og styrke partenes posisjon i sine hjemmemarkeder.

LEIA

Anerkjennelse for proaktive samtaler

Norsk Tipping mottok World Lotteries Association (WLA) Best Responsible Gaming Flagship Award for selskapets arbeid med proaktive samtaler under WLA-kongressen i Buenos Aires.

WLA pris
FOTO: Morten Eriksen

AI-kundeservice med Ada

Norsk Tipping tok et stort steg mot framtidens kundeservice da chatboten Ada ble «ansatt» i november. Hun er oppkalt etter verdens første dataprogrammerer og har robottrenere som trener henne opp til å gi kundene stadig bedre svar.

Ada chatbot
ILLUSTRASJON: Zardad Hussain

Vant digital kundepris

Norsk Tipping gikk til topps i kategorien «offentlig virksomhet» i BearingPoints analyse av norske bedrifters digitale modenhet – sett fra et kundeperspektiv. Funksjonalitet på forskjellige plattformer, kundeservice og digital tilstedeværelse var noen av områdene som ble vurdert. 

Digital kundepris

Marit Bjørgen ny grasrottrener-ambassadør

I oktober kunne Norsk Tipping stolt meddele at Marit Bjørgen er med på laget som ambassadør for grasrottrenerkurset på ski – et kurs for dem som skal gi begynneropplæring på ski og tilrettelegge for god ferdighetsutvikling.

FOTO: Morten Nordli

500 000 ble vekket av Norsk Tipping

Kampanjen «Vekking fra Hamar» fikk stor oppslutning med nærmere 500 000 påmeldte. De fleste fikk en hyggelig beskjed om at det var på tide å stå opp, mens fire vant 50 000 kroner hver. Hovedvinneren fikk med seg hele 1 million kroner.

 

Norsk Tipping ble ny

8. oktober fikk omverdenen se Norsk Tipping i ny drakt, med sprekere farger, oppgradert tippekryss og nye visuelle elementer. Sammen med innovasjon, bedre produkter, bedre tjenester og bedre distribusjon, bidrar ny profil til ambisjonen om å begeistre en ny generasjon.

Ny profil

En uke med spillevett i fokus

Med Spillevettuka ønsket Norsk Tipping å bevisstheten blant kunder og øvrige interessenter om sunne spillevaner, og å spre kunnskap om pengespill. Selskapet arrangerte blant annet frokostseminarer i Oslo. Filmer med fokus på «De 7 spillereglene» ble sendt på tv og digitale plattformer.

Henrik (24) ble kunde nummer 2 000 000

10. juni ble Norsk Tippings kunde nummer 2 millioner registrert. Henrik Siljehaug Holtesmo ble oppringt mens han satt i en kano i Femundsmarka. Premien var en skreddersydd VIP-opplevelse på et sportsarrangement.

Kunde nr 2000000
FOTO: Privat

Best på kundeservice

Under Call Center-dagene i Oslo i april ble Norsk Tippings kundeservice kåret til vinner i kategorien «Åpen klasse» - en viktig annerkjennelse av arbeidet for å gjøre kundenes dialog med selskapet så god og effektiv som mulig.

Best på kundeservice
FOTO: Norsk Tipping
Tilbake til toppen
X
Skriv ut